Jump to content


LEADER
JAY
ZEKE



HIGH COUNCIL
GREG









WARLORD
OWN U 1107




COUNCIL
MENNOTOCH









YOUTUBE
CD Discord

DISCORD
CD Discord





TEAMSPEAK
Teamspeak

CLAN INFO
TeamspeakTeamspeak



Aribagold
Ⱬeke

F2P Fighting Style

Recommended Posts

Personally I can see the new meta for pures would be "box" fighting. The reason why is because the snare is literally a 10-second freeze. If you stick out and get caught with a snare you literally cannot tank that. It would make more sense to sit in a clump so its harder to get singled out even if you are snared.

 

 

How do you think the F2P fighting style will change with snare now being implemented?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Increase in defence levels maybe even 20 def gear in cwa who knows

Share this post


Link to post
Share on other sites

But yeah now I think xlpc clans would be kings of f2p since they’re more reliant on clumps because they have 0 pray and are one banged as soon as they step out

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

...we thought it would be beneficial to improve the Bind, Snare and Entangle spells by removing the duration limiting effect of Protect from Magic.

start getting 99 magic boys

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minutes ago, Ⱬeke said:

Personally I can see the new meta for pures would be "box" fighting. The reason why is because the snare is literally a 10-second freeze. If you stick out and get caught with a snare you literally cannot tank that. It would make more sense to sit in a clump so its harder to get singled out even if you are snared.

 

 

How do you think the F2P fighting style will change with snare now being implemented?

I would say for now, we should use more binders then mith pures. 10 sec is huge, even if you cast it on other person than a pile.
We'll see ourselves more sticking to range protect prayer then melee prayer. 
Anyways we'll try it at the pkri today

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mate wtf, the whole f2p clanworld = fucked up!!

 

No chance of tanking a snare... (even a bind was hard when you got focused)

 

And pls box fighting on pures.... Same shit as what we did as mains. 

 

It's not even going to be fun with this shit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probably gonna have to up the amount binders a little bit,  and make sure we dont get too scattered.  Fuck it just bring teleports lmao. Jk jk.  We'll figure it out.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tbh snipe binders and slave binding will be meta ; itll be all about clean movements and limiting there ability to dps 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Get 30 def 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Going to bind now and either scene gets bigger def or 1 def is meta 

Share this post


Link to post
Share on other sites

f2p wild: tbh if u have a solid 10-15 ppl returning in binds the whole trip, ur gonna be unstoppable. 


If clans take advantage of this, there will be alot less movements and all about moving as a group.

 

Imagine a situation where we are up 10 on a different clan on corp hill, if they start moving south they are littealy gonna get fucked, simply becuase we can catch so many people from behind. Would even almost consider doing 5-7 snipe binders, and everyone with 1 def should bring binds. 

 

Crashing/getting crashed will also be tricky, as your gonna lose so many opts trying to reposition if u get focused, will probs cause clans to do fights closer to singles. 

 

F2P CWA: Will need alot of testing before you can figure out whats best, will defo be alot less scim pushing and more focused on staying clumped and picking off people with bows. 

 

 

EDIT: Thought it was entangle they were adding, but my point still stands just to a smaller degree. 

  • Like 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gotta be clumped up and anyone who sticks out is fucked basically

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×